Kiezen in je bedrijf – het houdt niet op

Ze liepen bijna allemaal vast
Ik hielp mijn klanten eerst als personal assistant, en zag mijn klanten vastlopen op strategische keuzes.
Mede daarom werd ik hun strategisch sparringpartner en businessmanager: meedenken, niet alleen over hoe alles reilt en zeilt aan de voorkant, maar ook over de strategie, de achterkant, van hun bedrijf. Helpen om keuzes te maken en knopen door te hakken.
Want ondernemen is keuzes maken
.. en knopen doorhakken. Als ondernemer sta je telkens voor het maken van keuzes. En heb je er eentje gemaakt.. dan is er door groei en ontwikkeling al gauw weer een andere keuze of beslissing nodig en mag er bijgestuurd worden.
Persoonlijk houd ik wel van die dynamiek
Ondernemen ís nou eenmaal dynamisch en ik vind dat leuk; je groeit ervan. En voordat mensen kiezen, ‘moeten’ ze vaak eerst last krijgen van de status quo. Dus lopen mijn klanten regelmatig echt vast. Ze zitten tegen het plafond aan van hun kunnen en handelen. Ze voelen de twijfels, angst en onzekerheid om te groeien, te ontwikkelen, te vernieuwen of te versimpelen. Keuzes maken is eng. In mijn rol van businessmanager en -coach maak ik dat makkelijker, lichter.
Maar ze bléven vastlopen
Je kunt een keuze maken, en je er toch niet helemaal aan houden. Of erop terugkomen. Of ‘m nét niet helemaal maken, zodat je hem nog even kunt uit-of bijstellen…
Bij mijn klanten zag ik steeds duidelijker dat persoonlijke issues vaak de bottleneck zijn bij het nemen van belangrijke beslissingen. Veel meer dan alleen praktische en procedurele zaken, wat vaak gedacht wordt. Dan komen ineens belemmerende overtuigingen aan het licht.
Bijvoorbeeld de overtuiging dat je:
- het niet kunt
- bang bent voor succes
- bang bent om anderen teleur te stellen
- je je schaamt
- faalangst hebt
- een slechte ervaring gehad hebt
Persoonlijke belemmeringen zijn er in allerlei vormen. Herken je er zelf een? Wat ze gemeen hebben, is dat ze de groei van je bedrijf remmen.
Dus begon ik aan een opleiding
Om mijn klanten nog een stap verder te kunnen helpen, stapte ik in de coachopleiding Professional coaching en Leiderschap bij het Coachcenter.
Ik maak daar een bijzondere en prachtige reis, die van “de reiziger en zijn gids”. Een reis naar mijn verlangen, waarbij ik zelf als mens best heel ongemakkelijk onder de loep word genomen, in de spiegel van mijzelf en mijn ziel leer kijken.
Bíjna ben ik klaar. De opleiding heeft me nu al zoveel gebracht. Hierdoor kan ik mijn klanten nog een stuk verder helpen, net iets dieper. Niet meer helpen bij de uitvoering of bij de strategie zoals de afgelopen jaren. Ik kan ze nu vooral verder helpen als ze tegen datzelfde plafond aan knallen als waar ook ik tegenaan botste, als je je eigen rem bent. Ik kan hen een spiegel voorhouden en van binnenuit laten voelen, echt voelen. De reis naar verlangen begint van binnenuit. Dat gun ik mijn klanten, ieder zijn of haar eigen unieke waarde en reis.
Wil jij ook doorgroeien en heb je het gevoel dat je jezelf nog wel eens in de weg zit?
Bel of mail me dan of plan hier meteen een kennismakingsafspraak in.
Meer voldoening, vrijheid, kwaliteit,
balans, rust, helderheid, overzicht en grip op tijd
Contact@marionvandergiessen.nl
06 12 39 76 12
