Hulplijnen
Ik zet regelmatig mijn hulplijnen in. Ik spar met mijn buddy’s, ik leg een concept neer of vertel over mijn plannen bij gelijkgestemden met wie ik fijn kan sparren.
Er is grote kans dat jij ook op een kruispunt staat of dat je het even niet meer weet en jouw ‘routine’ alléén niet meer voldoende is. Welke hulplijnen zet jij dan in als je van gedachten wilt wisselen? Of zoek je juist bevestiging op dat grote besluit dat je gaat nemen en diep van binnen al hebt genomen?
Laatst stond ik voor een belangrijke zakelijke beslissing die flinke impact op mijn bedrijf kon hebben. Ik vertelde erover tijdens een wandeling met een goede vriendin. Ze gaf me eerlijk en confronterend feedback “Marion, ik ken je. Als je hier ja tegen zegt, ben je er 5 dagen mee bezig en is dat wat je wilt?”. En ook thuis kreeg ik dezelfde feedback, zaken kunnen mij in mijn hoofd best wel eens even extra bezighouden. Mijn uiteindelijke “nee” was een belangrijke “ja” naar mijzelf en mijn bedrijf. Het maakt een beslissing nemen niet minder spannend, maar als het fundament goed voelt, dan kun je veel goede beslissingen aan.
𝗞𝘄𝗲𝘁𝘀𝗯𝗮𝗮𝗿
Mijn klanten zijn succesvolle en ambitieuze ondernemers die >100K omzet draaien. Succesvol ondernemen betekent niet dat zij het alleen doen. Ook zij, of beter, juist zij, hebben hulp en feedback nodig.
𝗭𝗲𝗹𝗳 𝗱𝗼𝗲𝗻
Alles van waarde is kwetsbaar, waarom zou je je bedrijf in de waagschaal stellen en hulp zoeken als je het zelf het beste weet? Hulplijnen zijn dichterbij dan je denkt en als je denkt dat deze je niet voor een bepaald vraagstuk kunnen helpen, dan schakel je een professionele hulplijn in. Die kies je niet zomaar, net als je je vrienden niet zomaar ‘kiest” en je man, kinderen, vader, moeder, broer of zus.. niet wilt vragen omdat zij te dicht bij je staan. Dán is het verstandiger om buiten je comfortzone op zoek te gaan.
Ik vind het heerlijk om mijn klanten bij hun vraagstukken te helpen. Zo ben ik een ideeën generator, de kritische vragensteller en vooral de empathische meedenker, sparringpartner en de allerbeste Peer. Iemand die jou ziet en jou helpt om beter, efficiënter te werken. Een ‘structuurmachine’ én iemand die tussen de regels door naar je luistert.
𝗣𝗲𝗲𝗿 𝗳𝗲𝗲𝗱𝗯𝗮𝗰𝗸
Door samen te sparren wissel je ideeën en inspiratie uit en til je je bedrijf naar een hoger niveau.
Wil je een keer gelijkwaardig sparren zodat je weet welke weg je vanaf jouw kruispunt kunt in slaan, plan direct een afspraak, dan kun jij weer verder in de goede richting.
Meer voldoening, vrijheid, kwaliteit,
balans, rust, helderheid, overzicht en grip op tijd
Contact@marionvandergiessen.nl
06 12 39 76 12